۱۳۸۹ شهریور ۲۰, شنبه

برنامه برای رفتن

در وب لاگ یکی از دوستان ذکر شده بود که چرا فقط داریم روزشماری اومدن مدیکال یا پاسپورت ریکوستمون هستیم و برنامه ریزی درستی برای اینکه می خوایم اونجا چه کار کنیم نداریم. فکر این دوستمون باعث شد که من از برنامه ای که من و همسرم در نظر داریم بنویسم.
من و همسرم با کلی تحقیق در وب لاگهای ایران و خارجی مهاجران به کانادا یه برنامه ریزی کردیم که فکر نمی کنیم نادرست باشه. من و همسرم در نظر داریم بعد از اینکه ویزاهامون اومد بعد از لندینگ و انجام کارهای فرمالیته اداری برگردیم و همسرم یکسری از کارهاشو روبراه کنه و تنها به کانادا بره. از روز اول وقت رو برای کار پیدا کردن در سطحی که الان کار می کنه هدر نده و با مراجعه به یکی از کالجها در رشته کاری خودش دوره ای رو شروع به گذروندن کنه. اینطوری لازم نخواهد بود که حتما خانه ای که می گیره جای خیلی خانوادگی باشه. یه سوئیت یا یه اتاق تو یه خونه هم می تونه کافی باشه اینطوری هزینه اقامت هم کمتر خواهد بود. منم تو این مدت کارم رو در دبی ادامه می دم. اگر آقای همسر بتونه که در آن واحد که اونجا دوره می گذرونه کار نیمه وقت با مینیمم حقوق (به قول معروف کار کارگری) هم داشته باشه که خوب بهتر خواهد بود و هزینه های روتین خودش رو پوشش خواهد داد.
بعد از چند ماه که دیگه دوره آموزشیش تموم بشه و شروع به کار یابی کنه (انشاءلله که با گذروندن دوره شانس کاریابیش بیشتر بشه) منم بهش می پیوندم.  خدا رو شکر ما به دلیل زندگی در دبی خیلی مشکل زبان اونجا نخواهیم داشت و وقتمون خیلی صرف آموزش زبان نخواهد شد.
در این برنامه درسته که چند ماه از هم دور خواهیم بود (که البته قسمت سخت ماجراست) اما قطعا به یکباره هردومون تو مشکل نمی افتیم و یه درآمد کم نمی شه و اون هم بدون استرس درآمد دوره آموزشی رو می گذرونه و منهم کم کم شروع به جمع کردن این زندگی 6 ساله در امارات می پردازم، زبان فرانسه مو قوی تر می کنم  و کمی هم بیشتر پس انداز می کنم.
خلاصه تا جائی که ما از اینجا می تونیم برنامه ریزی کنیم, فعلا این برنامه رو ریختیم و امیدوارم امکانپذیر باشه.

خوشحال می شم از نظر شما دوستان خوبم هم مطلع بشم.

روزگار خوبی داشته باشید.

۱ نظر:

آذر گفت...

سلام مرجان جان
من هم دبی زندگی میکنم و به تازگی مهاجرت به کانادا بدجوری شده فکر و ذهن شوهرم! به دلایل زیادی دلشوره و نگرانی دارم به پیشنهاد یکی از دوستان سری به وبلاگ شما زدم تا یه کم اطلاعات بیشتر کسب کنم لطف میکنی عزیزم اگر ایمیلت و بهم بدی تا بتونم باهات در تماس باشم. در ضمن وبلاگ من:www.azarn.blogfa.com