۱۳۸۹ دی ۱, چهارشنبه

دلايل رفتن از دبي - شماره 3

خب من حالم يه كمي بهتره ولي هنوز استرس خيلي زيادي دارم. محيط كارم الان اصلا محيط جالبي نيست و هر روز رو ما با استرس خيلي زياد به پايان مي رسونيم. 
از قوانين جديد امارات براتون بگم كه اقامتها رو 2 ساله كردند يعني چي؟ منظور اينه كه وقتي كه كارفرمائي براي شما درخواست ويزاي كار (اقامت) مي كرد، ويزايي كه بهتون مي دادن 3 سال معتبر بود البته اگر شما زودتر از اين سه سال مي خواستيد به شركت ديگه اي ويزاتون و منتقل كنيد كلي بايد به ازاي هر ماه باقي مونده جريمه پرداخت مي كرديد. الان مدت اعتبار ويزاها رو 2 ساله كردند تا زود به زود مردم براي تمديد مراجعه كنند و پول بيشتري دربياد. خب اوضاع اقتصادي خرابه ديگه. 
ديگه اينكه قيمت آب و برق رو هم دارن افزايش مي دن و خب يعني بازهم به هزينه ها اضافه مي شه. 
ضمنا ويزاي خيلي از دوستان ايراني مون رو هم ديگه  تمديد نكردن و ويزاي اقامت جديد براي ايراني ها خيلي به سختي در مي آد. هيچكس هم با وضعيت اقتصادي كه در ايران هست دلش نمي خواد به ايران برگرده و خلاصه بيشتر ما ايرانيها در اينجا تحت فشار هستيم. اميدوارم كه زودتر اونهايي كه در وضعيت تعليق قراردارند تكليفشون معلموم بشه. 

۱۴ نظر:

ناشناس گفت...

دوست عزیز من هم مثل شما در دبی زندگی می کنم و در حین حال منتظر مهاجرت به کانادا هستم,همونطور که گفتی شرایط واقعا مطلوب نیست و بحران اقتصادی در شرکتها به وضوح دیده میشه,حتی من احساس میکنم امسال در شروع سال شرکتها دوباره اخراجها رو شروع می کنند؛در هر صورت براتون آرزوی موفقیت می کنم و انشاا.. تا مستقر شدن در کانادا همهچی براتون خوب پیش بره
قربان شما

اعظم گفت...

سلام من از همون دست خواننده های خاموشه وبلاک شما هستم. بسیار خوب و ارزنده می نویسی. به خصوص که تفاوتهای دو کشور را در نوشته هایت ذکر می کنی. ما هنوز منتظر فایل نامبر دوم هستبم علیرغم اینکه بیش از 3ماه از انتظار ما میگذره. امیدوارم با صبوری سختی های زندگی براتون هموارتر بشه.

اعظم گفت...

سلام من از همون دست خواننده های خاموشه وبلاک شما هستم. بسیار خوب و ارزنده می نویسی. به خصوص که تفاوتهای دو کشور را در نوشته هایت ذکر می کنی. ما هنوز منتظر فایل نامبر دوم هستبم علیرغم اینکه بیش از 3ماه از انتظار ما میگذره. امیدوارم با صبوری سختی های زندگی براتون هموارتر بشه.

ناشناس گفت...

سلام دوست عزیز...
من هم برای کانادا اقدام کردم، ولی می خوام تا موقعی که کارم پیش میره بیام و دبی کار پیدا کنم و اونجا زندگی کنم.
شما که باتجربه ای به نظرت چطور من اونجا کار پیدا کنم؟ در زمینه نرم افزار و برنامه نویسی.
خیلی ممنون از راهنماییهات
رضا

كمي از زندگي گفت...

دوست عزيز ناشناس، اميدوارم شما هم به زودي خبر خوبي دريافت كني و ازاين بلاتكليفي در بياي

كمي از زندگي گفت...

اعظم عزيز،
ممنونم كه خواننده وب لاگم هستي. اميدوارم هرچه زودتر فايل نامبرت بياد. يكي از دوستانمون كه ماه مي اقدام كرده بود بعد از 5 ماه فايل نامبرش اومد. امكان داره كمي طول بكشه ولي مطمئن باش كه مي شه.

كمي از زندگي گفت...

رضاي عزيز،

همونطوري كه تو وب لاگم گفتم وضعيت اينجا خيلي مناسب نيست . رشته نرم افزار رشته اي كه هنديها دراون خيلي جا افتادن و تا حرف آي تي ميشه همه ميرن سراغ هنديها. چون مثل اينكه تخصص خوبي تو اين رشته دارن و بسيار كم حقوق مي گيرن و با هيچي قانع هستند. به نظر من شما بهتره براي قطر اقدام كنيد. الان روابط ايران و قطر خيلي بهتر از روابط ايران با امارات متحده عربي است.
موفق باشيد.

ناشناس گفت...

aslan fekr nakonid ke Qatar be irooni ha visa mideh!
man alan injam.ASLAN visa nemideh.
badesham hamoonjoori ke to Asnad e Wiki leaks amadeh,Qatari ha faghat ZAHER ro negah dashteh o baten chiz e digeh ast,plus UAE besyar Jav fargh mikoneh ba inja! inja dar moghabele Dubai mese Roosta dar moghabele Shahr mimooneh.

كمي از زندگي گفت...

دوست عزيز ناشناس، از اطلاعات مفيدي كه درباره قطر داديد ممنونم.

موفق باشيد

ناشناس گفت...

خیلی ممنون از اطلاعاتتون:)
رضا

Shouka گفت...

مرجان جونم
من نمی تونم CAPIS رو توی سایت اداره مهاجرت پیدا کنم. کمککک

چای گفت...

salam
in postam dar morede mohajerate
az zabune ye irani
ag dust dashti bekhun :-)
tnx alot

marjan گفت...

سلام مرجان عزیز. خیلی اتفاقی از طریق سایت بال با وبلاگت آشنا شدم و همین امروز یک عالمه از پست هات را خوندم. دلیل اصلی اومدن ما از دوبی به کانادا، گرفتن پاسپورتی غیر ایرانی بود که تو که دوبی هستی خوب میدونی چرا این را میگم. واقعیتش الان که اینجا هستم اصلا فکر نمیکنم که کانادا چیز بهتری برای پسرم داشته باشه. اینجا با این حقوق ها و این مخارج به سختی میشه چیزهایی که دوست داریم را برای بچه ها فراهم کنیم و از این نظر برابری دخل و خرج در دوبی خیلی قابل قبول تر بود.

كمي از زندگي گفت...

مرجان عزيز، بسيار ازت متشكرم كه به وب لاگ من سر زدي. قطعا شما قضاوت درست تري از محيط دارين چونه هر دو رو تجربه كردين و اين خيلي براي من ارزشمنده. قطعا زندگي در اينطرف لوكس تر و به يه شكلي راحت تره ولي باور كنيد كه الان دبي روز به روز سخت تر و هزينه ها بالاتر داره مي ره. چون ايران در تحريمه معاملات به سختي انجام مي شه و بيشتر تجار ايراني دچار مشكل شدن. خلاصه روزهاي طلائي دبي هم ديگه كم كم داره ميگذره. بازم ازت ممنونم كه بهم سر زدي.