۱۳۹۰ دی ۲۴, شنبه

پرواز آنهم از نوع عمر و زمان

سلام ... خيلي وقته كه طبق معمول ننوشتم. آخه چيزي نبوده كه بنويسم. همه چيز در اين دنيا چه واقعي و چه مجازي يا متوقف شده يا اصلا خوب پيش نمي ره. الان تقريبا يك سال  و هشت ماه از تاريخ انقضاء مديكالمون مي گذره و خبري نيست كه نيست. يه جايي خوندم كه اونهايي كه سال 2007 تقاضا دادن بايد يه جورايي سر بذارن بميرن. هر بار هم براي اداره مهاجرت نامه مي ديم دارن بك گراوند چكمون مي كنند كه ببينن اين آدم در طول اين 5 سال انتظار حركت شنيع تروريستي كرده، نكرده چطوريا بوده؟؟؟ انگار تروريستا 5 سال صبر مي كنن كه با 12 هزار دلار برن اونجا و يه فشفشه هوا كنن . حالا آقايوني كه با پولهاي آنچناني چند صد هزار دلاري كه يا به همه ارث رسيده، يا واقعا زحمت كشيده است (بر منكرشون لعنت) بدون نياز به داشتن سواد و دونستن زبان با اندكي از پول خردهاي جيبشون عملا ظرف يك سال وارد خاك كانادا مي شن و اصلا به راحتي از حالا مي تونن بگن سال ديگه تو كدوم خونه از محله ريچموند هيل كه محله ايرونياست خونه مي گيرن. البته اگر همسايه آقاي رئيس بانك ملي نشن. خلاصه نه اينكه عصباني باشم نه اصلا. ديگه اوضاع مثل جوك شده برام. حالا دوستان سرمايه گذاري در كبك رو براي ايراني ها ممنوع كردند. در اين مدت هم حسابي وكيل محترم رو به طور مستقيم و با كلمات بسيار زننده شستم ، پهنش كردم و گذاشتم كنار و البته ايشون هم ساكت ننشست و خودش رو محق دونست و گفت كه خوب بايد صبر كني و هميني كه هست. منم دو برابر چيزي كه به اون گفته بودم به خودم گفتم كه اصلا چرا از طريق وكيل پيش رفتم. من فكر كنم يكي از دلايل تاخير دركارم اينكه كه كانادائيها فكر مي كنن اين كه انقدر احمقه و وكيل براي كاراي به اين راحتي گرفته معلومه آي كيو خوبي نداره پس بهتره بمونه تو نوبت كودكان استثنائي. 
خلاصه خبر زيادي نيست و همه خبرها به قول دوستان پارازيتي خبر بده. تكرار اخبار بد از قيمت بالاي ارز تا تهديدات ايران و فرار ايراني ها به هر قيمتي و غرق شدن انواع كشتي هاي سفري و قاچاق مسافر و بسته شدن خانه سينما خيلي فايده اي نداره. البته اميدوارم آقاي اصغر عزيز براي فيلم جدايي نادر از سيمين جايزه اي بگيره بلكه يه لبخندي به لبهاي مردم بشينه. خب خواستم بگم كه من هنوز زنده ام و كارام هنوز در همون حالت باقي موندنو و باز خدا رو شكر مي كنم كه در اين شرايط به جاي اينكه در ايران باشم در دبي هستم. براي همه دعا مي كنيم كه بهترينها براشون پيش بياد. 

۲ نظر:

زری گفت...

از شما تعجب می کنم که چرا روش اقدام را عوض نکردید من از یک منبعی شنیدم که 2066 ها سال 2015 کارشون درست میشه شما که 2007 هستید بهتر بود پرونده ی قبلی را می بستید و از روش جدید اقدام می کردید. چند تا از دوستان من اینکار را کردند و الان کانادا هستند . این روش را خود اداره ی مهاجرت بهشون توصیه کرد البته در سال 2009 که جواب ایمیل ها درست میداد!
با یک وگیل خوب مشورت کنید شاید هنوز هم دیر نشده باشه . باور کنید دوست من اوائل 2011 اقدام کرد (فدرال) الان ویزا دستشه. این اداره ی مهاجرت کارش حساب کتاب نداره.

كمي از زندگي گفت...

رز عزيز از راهنمائيت بسيار متشكرم. بايد بهت بگم كه براي اين كار ما بايد شغلمون جزئي از ليستهاي 38 تايي و 28 تايي مي بود كه نبود و نمي تونستيم طبق قانون جديد اقدام كنيم. البته اين كه تا 2015 طول مي كشه خيلي هم صحت نداره و گفتند تا يكي دوسال (از سال 2011) و بيشتر براي اونهايي خيلي طول مي كشه كه مدارك ازشون خواسته شده ولي مديكال براشون نرفته بوده. ما چون از دبي اقدام كرديم دفتري كه مدارك مارو پروسس مي كنه در لندنه. بسياري از دوستان ما كه پرونده هاشون در لندن پراسس مي شه و در همون سالهاي 2009 و 2010 و 2011 اقدام كردن هنوز كه هنوز مديكال ريكوئست نشدن. چون متاسفانه پرونده هاي كراچي رو هم به انگليس منتقل كردن و كار ماها عقب افتاد. خلاصه به اين دلايل بوده و هست كه ما همچنان در صف به سرمي بريم. بازم ممنمونم.