۱۳۹۰ بهمن ۱۶, یکشنبه

خبرهاي يواشكي

سلام
چطورين؟ خوبين؟ خانواده؟ عهد و عيال؟ بچه ها؟ مامان و بابا؟ خاله خانم و عمو جان؟ همسايه اينطرفي؟ همسايه اونطرفي؟ همه خوبن؟ كمي كسري ندارين؟ دلار و سكه تون رو براهه؟ سفرهاي اروپا تون چطوره؟ دبي و تركيه كه به راهه. البته تركيه سرده خيلي نمي چسبه اما دبي ماشالله ماشالله هوا خوب، قيمتها عالي درهم هم كه خيلي بخواد براتون در بياد 500 تومن. يعني يه بستني بدبخت و مفلوك مك دونالد كه مي خوري مي شه 500 تومن كه خيلي هم قابل نداره. خريد كيف و كفشتون هم كه كمتر از مارك نيست و ديگه با درهم به اين مرقون به صرفگي ديگه كي ميره دي تو دي خريد كنه. همين گوچي خودمون هست ديگه. الحمدلله رب العالمين همسايه هاتون و چهار تا اين ور اونورتون هم كه گرسنه نيستن، دانشجو ندارن، كرايه خونه ندارن از همه مهمتر شكمها هر شب از گوشت و مرغ پر مي شه و گرسنه خيابون خواب نداريم ما.   تازه اينجا كه مي آيم با مانتو هاي همچنان بسيار تنگ، روسري همچنان تا نيمه روي سر و آرايشهاي فضايي مي چرخيم. يعني من موندم اگر تو ايران اينطوري بيرون مي ريم چون يه جورايي با پوشش موافق نيستيم ولي اينجا ديگه چرا؟ اينه كه آدم به صادق بودنشون شك مي كنه. خلاصه ما ملت باد پروريم. خب اينها رو گفتم كه نگفته از دنيا نرم.
و اما اونطوري كه بوش مي آد يه تغيير و تحولاتي هم در فايلهاي ما داره اتفاق مي افته و گويا بك گراند چك ما در حال نهايي شدنه. اميدوارم كه درست باشه. من همچنان رابطه نزديك و عاشقانه خودم رو با وكيل محترم نگه داشتم و فقط منتظر روزيم كه كارم تموم بشه. يعني چه روزي مي شه اون روز كه من يه دل سير با اين وكيل محترممون صحبتهاي سنگين انجام بدم.
مراقب خودتون باشيد و سعي كنيد از هواي برفي لذت ببريد. پولهاتون هم تا مي تونيد به دلار نزديك كنيد.

مويد باشيد.

۶ نظر:

goli گفت...

سلام . من سوالي دارم. جطور ميشه ويزا و اقامت دبي رو كرفت؟ من و همسرم ميخوايم دو سالي رو اونجا كار كنيم.ممنون ميشم راهنمايي كنيد.

كمي از زندگي گفت...

گلی عزیز ممنونم که به وب لاگ من سر زدی. در جواب اینکه اینجا چطور می شه ویزای اقامت گرفت باید بهت بگم که بطور کلی جدیدا ویزای اقامت برای ایرانیها بسیار بسیار سخت در می آد اما قانون کلی رو بهت می گم. اینجا باید اول شما کاری پیدا کنید و بعد شرکتی که شما رو استخدام کرده باید براتون ویزا در بیاره. اگر برای آقا ویزا در بیاد, شوهر شما می تونه براتون ویزای اقامت بگیره ولی اگر شما ویزا داشته باشید در شرایط خاصی می تونید برای شوهرتون درخواست ویزا کنید. شرکتهایی که اخیرا ایرانی استخدام می کنند تقریبا خیلی خیلی کم هستند و چون ایران با تحریمهای مختلف مواجه شده شرکتهایی که با ایران کار می کردن دیگه کمتر به کارمند ایرانی نیاز دارند. من نمی دونم تخصص شما و یا همسرتون در جیه اما اینجا بعضی کارها هست که در دست ملیت های خاصیه. مثلا حسابداری و مالی و کامپیوتر در دست هندی هاست و چون حقوقهای کمی می گیرند و سر به زیرترن کارفرماها اونها رو ترجیح می دن. خلاصه مهم اینه که اول بتونید کاری در امارات پیدا کنید و اون شرکت براش مهم باشه حتما تخصص شما اونقدر مورد نیاز هست که تمام تلاشش رو برای در آوردن ویزاتون بکنه. مدل دیگه گرفتن ویزای اقامت شریک لایسنس یه شرکتی شدنه. که بازهم اخیرا برای ایرانی ها خیلی سخته. البته دلالهایی هستند که مبالغ هنگفتی میگیرن و شما رو تو یه شرکت شریک صوری می کنن. ولی بعدا بیرون اومدن از اون شرکتها کار حضرت فیله و شما با این نوع ویزا نمی تونید در شرکت دیگه ای کار کنید. هر کسی که اینجا کار می کنه ویزاش باید به اون شرکت مربوط باشه. وگرنه جریمه و دیپورت در کار خواهد بود. می دونم که شرایط ایران الان خیلی قابل تحمل نیست اما متاسفانه اینجا رو هم برای ورود ایرانی ها سخت کردند. خیلی از ایرانی ها رو می شناسم که ویزاهاشون تمدید نشده و مجبور به برگشت به ایران شدند. امیدوارم که این اطلاعات به دردتون خورده باشه.

Shouka گفت...

سلام مرجان جون

من که له و لوردم. اما برات خوشحال شدم. اقلا شما برید واسمون دعوت نامه بفرستین. خاک بر سرشون کنن این دفتر ویزای لندن که گند زدن با این سرعت عملشون. اگه تونستی یه زنگ بزن ببینم چه خبری شده.
می بوسمت.

goli گفت...

ممنون از راهنمايي كامل شما. همسرم مهندس عمرانه و خودم كه فكر نكنم در رشته ام كار باشه( طراحي صنعتي) كار رو از سايتهاي كاريابيشون بيدا كنيم؟ و رزرمه بديم؟
ما دو سفر اونجا اومديم و خيلي اونجا رو دوست داشتيم واسه همين ميخوايم تلاشمونو بكنيم.

اریک گفت...

سلام.
من وبلاگتو الان پیدا کردم. دو سفهه اولشو خوندم. ناراهت شدم که اینقدر سخت میگیری. همه ی هرفایی که می زنی درسته ولی جان من سعی کن یه کم بیخیال چیزایی که ناراحتت می کنه و تو هم فعلن کاری براشون نمی تونی بکنی بشی. زندگی آدم مجموع تمام این لهزه هاست. الان تو هم به اندازه ی بعدنت ارزش داره. ازش لذت ببر. امیدوارم کارت زودتر درست شه. :-)

ناشناس گفت...

سلام عزیزم
راست میگی تو دبی بعضی ها تکلبف خودشون رو نمیدونند چیه شاید هم اینطوری به نظرشون فشن تر میاد شاید هم عادت کردن . در هر صورت بی خیالشون شو .
امیدوارم که زودتر کارتون درست بشه و راهی بشی .
ما که رفتیم و برگشتیم . این دبی رو با هیج کجا نمیشه مقایسه کرد وقتی اینجایی قدرش رو نمی دونی .
از روزهایی که تو دبی هستی لذت ببر .
پبروز باشید
باران
http://www.rahe-no.blogspot.com/